Saturday 11 April 2015

SIMPULAN TERLERAI

by



Bila apa yang dipendam sekian lama,berjaya diungkapkan,aku rasa lega sangat.Sekurang-kurangnya aku tahu tanggungjawab aku menegur mereka dah terlepas.Kami memang suka jadi observer,dari dulu lagi sebab kami just perhatikan cara diorang ni.Tapi,yelah,kami still bersabar and fikir malas nak masuk campur.Tapi,bila sepuluh kali fikir,takkan kau nak tinggalkan mereka ni selama-lamanya dengan cara yang tak betul.Aku pun nampak,almost one sem diorang ni dah bergelar as ... tak de perbedaan pun.Cuma certain mungkin.

So,bila dah ada round table,kami rasa nilah masa dan medium yang sesuai untuk menegur agar mereka amik benda ni as positif thing even macam harsh jugaklah kan.Tapi,cuba kau pikir kalau kau berada kat tempat kami pun,kau akan rasa macam uselessnya kau ni jadi sr kalau benda macam ni pun kau tak berani nak tegur.

That's whylah kami selang seli cakap so that at least diorang akan amik benda ni as a serious thing even kami tahu mesti akan ada yang tak suka.Manusia.Kau tak boleh expect sume orang akan dengar dan terima pandangan kau ye tak.Ayway,panas-panas aku pun,at least aku control juga.Sebab yelah,aku ni memanglah garang,tapi in term of nak menegur pun mesti kena caranya.Setiap organisasi mesti akan ada problems.Tapi,kau tak boleh biar benda ni berlanjutan sebab kalau tak memang akan affect pada diri sendiri contoh macam makan hati sebab tak terluah.

Whatever it is,aku rasa selama ni apa yan aku nak cakap and tegur dah terluah,so aku rasa that's it.

ps:Respect is earned not given.


No comments: