Tuesday 16 June 2015

BROGA HILLS! ACHIEVEMENT UNLOCKED

by

Dari awal sem lagi aku dah cakap dengan erin,before aku grad aku nak daki bukit broga ni.Kenapa entah aku pilih bkit broga ni.Perhaps sebab tempat dia cantik and the view from above itself.

So,akhirnya 15.5.2015 aku and another 7 kawan yang lagi berjaya mendaki bukit broga dengan jayanya even adalah masalah awal sikit at the beginning of the journey.

Perjalanan nak sampai ke puncak bukit tu 1.7km.Boleh sampai dalam masa 20 minit kalau kau naik shoot tak henti-henti di pertengahan jalan.Jalan dia pula so far oklah except before nak naik ke puncak memang agak extreme.Tapi,make sure kalau nak naik bukit ke gunung ke kasut tu carilah kasut yang memang untuk aktiviti-aktiviti lasak sebab kalau kasut untuk naik ke bukit or gunung better pakai yang boleh cengkam tanah.Yelah,licinkan.



Waktu kami naik time tu dah pukul 9.00 am.Kira memang dah lambat sangat tu sebab most of people yang naik waktu subuh-subuh tu.Tapi,nak buat macam mana,asalkan selamat sampai kat atas tu tak kiralah pukul berapa,janji kaki aku berjaya cecah kat bukit tu.


Memang aku akui,the view is very very beauty..
 \


It took a lot of courage ok untuk panjat batu ni,silap langkah mahu jatuh belah sana.So,hati-hatilah bila panjat batu-batu kat atas tu.


So,berjaya sudah menawan bukit broga.Reward for ourselves after berperang dengan viva a day before this event took place.So,thank you so much broga.New experience with le friends before kami graduate bulan 7 ni,InsyaAllah.

No comments: