Monday 13 April 2015

REVIEW DRAMA HATI PEREMPUAN

by


Sinopsis

Drama ini berkisarkan mengenai Yuhanis (Mia Ahmad), seorang gadis tegas dan berdikari bekerja sebagai seorang arkitek di syarikat Izzudin & Co. Manakala, Tengku Zaril (Syarul Ridzwan), jejaka kacak yang juga CEO Paradigma Holding, mempunyai rangkaian perniagaan seluruh dunia. Ketampanan dan kekayaan Tengku Zaril sering menjadi kegilaan gadis-gadis tetapi tidak pada Yuhanis. Bagi Yuhanis, Tengku Zaril ialah lelaki kaya yang sinis dan menjengkelkan.

Tetapi entah mengapa Tengku Zaril tiba-tiba melamar Yuhanis sedangkan sering sahaja mereka berselisihan faham sewaktu berurusan. Idea gila Tengku Zaril ditolak kerana Yuhanis masih lagi memendam luka yang masih lagi berdarah di hati setelah ditinggalkan Daniel Idrus. Namun Tengku Zaril tidak putus asa dan cuba memenangi hati Yuhanis dengan alasan mereka saling memerlukan.

Ost Drama

Actually ada banyak lagi,tapi banyak-banyak lagu tu,aku choose tiga lagu ni je sebab best ok.

Review

So,this weekend aku baru dapat tengok cerita ni.Mula-mula aku pun tak sure either cerita ni best or not.Tapi,lepas baca sinopsisnya,aku dapat agak cerita ni akan kevavoom.Lagipun,aku kalau bab-bab ada perkataan tengku ni lagilah aku laju je nak tengok.Barisan pelakon pula,banyak yang pelakon baru except for syahrul rizdwan ni, dah lama aku tengok dia berlakon.Heroin pula,muka sebijik macam shila hamzah.Before ni kalau korang realize,dia ada berlakon dalam drama Rindu awak 200% as fiancee Zill Faezrul.

Sesuai dengan perwatakan tengku,of courselah hero cerita ni,Syahrul Ridzwan ,cara dress up and pembawakannya pun kena sesuai.


Ni,memang buat aku cair.See,that pingat!!Nampak karisma 300%.


Heroin drama ni.So,cute and pretty!

Basically,jalan cerita drama ni agak slow juga pada awal mulanya.But,as time goes by,it get better and better.Lagipun,kadang-kadang aku geram juga tengok heroin cerita ni,yelah dah macam-macam hero tu buat boleh pula dia macam buat tak kisah je.



Adegan sweet meweet macam ni dalam episode 5.
Aku suka part ni,orang kata dari mata jatuh ke hati gitu.


Masuk episode 6,they got married.Oh yeah!



See,so sweet meh.





So,sapa yang tak tengok lagi drama ni,aku recommendkan korang tengok.
Boleh cair tengok hero-heroin ni sebab sweet sangat, tapi still u know tak adelah over sangat.




MV Hati Perempuan

Selamat menonton.

No comments: