Saturday 18 April 2015

I REST MY CASE

by

Two and a half years ago,I decided to be a commander of Kesatria. People around me were always curious,why I wanna be a part of it.I said to them,I want to explore a new world instead of just being a normal  degree student.

And to be a commander,it took a lot of courage,passion,discipline,respects,pride,dignity and the most important thing,you can build up your courage because you're not only need to deal with the officers,seniors,juniors but also the trainees.

As for me,I never regret to be part of this organisation.I learn a lot of new things.

How to be a good listener

How to manage your time

I met new friends

and the most important thing is....

they gave me a memorable and sweet memory for me to remember.


To be a commander,kau kena ikut Latihan Intensif Bakal Komander (LIBK).Time aku 10 hari kena lalui saat-saat yang manis+tak berapa manis.Adat LIBK memang macam tu.Nama pun intensif.Cukup 10 hari,balik je jadi dayang senandung.Nak hilangkan kegelapan muka tu,2 sem pun belum tentu jadi putih.So,picture above is H-coy family.13 comrades,but sampai sem 3,only 7 je yang still survive.It was really sad bila diorang keluar,yelah kawan yang sama-sama susah dengan kau,sama-sama kena hell,senang kira kawan-kawan yang sentiasa ada di sisi kau.But,they have choose their own route,and aku as their friends,just support jelah dari belakang.



Ni waktu aku sem 2.PERSAK 2013.Waktu ni aku masuk acara berbasikal+lari.Time tu aku rasa macam,kenapalah pilih aku untuk lari ni.Berbasikal aku ok lagi.Time berlari,aku rasa kalau boleh nak buat-buat pengsan je kat tepi jalan tu.Tapi,bila tengok semua orang bagi support,mana mungkin kau nak buat hal macam tu.


2013.PERKAD.One of my biggest achievement is bila H-coy menang ke-2 keseluruhan.Dan aku menang tongkat emas.Waktu tu,aku rasa macam speechless.Like seriouslyla,aku menang.Tapi,alhamdulillah,dengan sokongan padu senior,my comrades and also trainees,I managed to handle kenervousan aku time tu.It really took a lot of courage to be in that position.Kadang-kadang macam fantasi pun ada.Yelah,bila tahun 2012,aku masuk perkad,Komander ayie yang lead.and after 1 year,aku pula yang diberi kepercayaan olehnya untuk lead H-coy.

Paling aku tak boleh lupa,time rehearsal malam before that event,kitaorang kena masuk medan untuk practice.But,since it's my first time,sampai suara pun macam lari je and end up kena marah dengan senior.But,beside me,Kom.ayie and Kom.emira comfort me with their own words saying that calm down and buat macam mana yang kau biasa buat,Kalaulah diorang takde kat tepi aku time tu,sumpah aku rasa aku boleh nangis kat situ.




When I won the tongkat emas,the first person that I want to thank is Kom Ayie sebab he's the one yang ajar aku lontar suara and bagi hukuman yang betul.Same goes with Kom.Emira.

Since then,our relationship with senior is getting better,(Meaning,dengan senior kompeni sendiri).


And that is the last thing that yang aku rasa aku contribute something dalam dunia komander.

Dekat tempat baru,severything is different.Segala protocol yang kami pegang selama ni,susah untuk diimplementkan.It's either diorang tak boleh adapt dengan kami and vice verse.

Lagipun,sapalah kami untuk bersuara.
No power,no talk.That's what happening to us now.

Since then,aku rasa cukuplah.Cukuplah dengan segala ni.Kalau boleh,aku langsung tak nak ada kenangan or ingat apa yang terjadi dekat tempat baru ni.

Sebab tu,ingatan aku terhadap dunia  komander hanya ketika aku berada di SA je.

Dan,kenangan paling manis adalah bila aku kenal intake 47,Kompeni H dan sudah tentu menjadi sebahagian daripada Komander Shah Alam.

With that,I rest my case.


No comments: