Sunday 19 April 2015

FENOMENA DRAMA HATI PEREMPUAN

by


Fenomena atau virus drama hati perempuan ni sekarang tengah merebak di kalangan peminat-peminat slot akasia pada pukul 7pm-8pm.Bukan kata diorang je,aku pun turut terjebak sama.Dah jadi macam drama korea pulak bila ko tak sabar-sabar nak tahu what is the next episode is all about?Tunggu depan tv then sengih sorang-sorang.Tapi,paling sedih sebab bila dah hari khamis and korang kena tunggu the next week.Perit ok nak tunggu,



Sampai Mati



Sakitnya Tuh Di Sini


Bunga Dhia


Layan dulu naa


Bagi aku ada sebab kenapa cerita ni jadi fenomena.

1. Jalan Cerita

Jarang aku tengok cerita drama melayu yang berkisarkan kaum kerabat diraja ni.


Kalau ada pun,mungkin before ni aku amik tak kisah sebab before ni like seriously,aku bukan seorang yang layan drama melayu.But,since this drama memberi kelainan,aku pun tengok.And ternyata,aku rasa drama ni is worth for you to watch it.Besides,even though tengku zaril and yuhanis berlakon as hubby-wifey dalam cerita ni,boleh dikatakan mereka still jaga batas.Tak adalah keterlaluan sangat berbanding malay drama yang lain.And aku tabik kat heroin ni,even though ada scene malam(meaning scene kat rumah waktu malam) still the heroin pakai tudung.Lagipun,the heroin memang seorang yang pakai hijab,bukanlah just pakai semata-mata nak penuhi watak dalam drama tu je.

Sekali tengok dah macam Prince William and Kate Middleton pun hado.

Besides,aku rasa boleh kencing manis tengok cerita ni,sebab even though scene tu sweet but still tak delah over.Just melalui pandangan mata and gestures pun dah boleh buat peminat meroyan.


Episode 11


Episode 11


Episode 11


Episode 11


Tapi,macam biasalah,mana mungkin tak akan ada the second hero and heroin yang akan datang untuk merosakkan relationship diorang ni.Part ni,even dalam cerita korea pun bersepah.So,kena sabarlah dengan orang ketiga-empat dalam cerita ni ye.




Tak lupa juga pada adinda-adinda Tengku Zaril which are Tengku Zhaqif and Tengku Zarul.Kehadiran diorang dua ni dalam cerita ni secara tak langsung menghidupkan lagi cerita ni.Yelah,dengan karakter happy go lucky Tengku Zhaqif  tapi suka buat Tengku Zaril marah kadang-kala aku rasa that's the real thing pada relationship antara adik beradik.Tengku Zarul pula lebih raoat dengan Tengku Zhaqif.Kiranya,adik-adik Tengku Zarul ni sume takut kat dialah sebab dia ni garang sangat walaupun dia sayang adik-beradik dia ni,


2.Hero and heroin



Honestly,most of the casting dalam cerita ni adalah pelakon baru.Except for the Tengku Zaril sebab before ni aku tahu dia pernah berlakon dalam drama Kimchi Raya dan Oops Terlebih pula.But dalam cerita ni,walaupun dia ni seorang yang tegas,but at the same time the way he potrays his loves towards his wifey aku tak rasa aku kuat nak tengok.Soft spoken,tanggungjawab, gentleman and even bila dia merajuk pun aku rasa part tu comel,idaman malaya dah aku rasa.Ok,over pulak.Bu,that's the thing yang peminat suka tengok cerita ni.Cara dia bawa watak tu,aku rasa memang kena dengan status yang dia pegang dalam cerita ni.Kira cukup packagela mamat ni.Dengan ketinggian 179cm,badan sado and hensem,aku boleh agak kenapa ramai peminat suka kat dia ni.Lagi-lagi kalau dia senyum,giler tak melting.


Talking about the heroin,walaupun ramailah juga yang kritik dia berlakon macam kayu,tapi pada aku,dah memang watak dia memang macam tu,nak buat macam mana.Lagipun,dia kan pelakon baru,of course still banyak lagi yang dia kena improve.But still,dia dah buat yang terbaik.Tak delah teruk mana pun.Eventhough watak dia macam dingin je dengan hubby dia dalam cerita ni,but aku suka.At least tak delah tergedik-gedik benau.Tapi kan,buatlah muka masam macam mana pun,yuhanis ni bagi aku memang cun.


Besides,pelakon mia ahmad dan juga syarul ridzwan ni memang sepadan berlakon sama.Sama cantik dan sama padan.Bagai pinang dibelah-belah gituh.




See,why so sweet meh?


Overall,aku dapat rasakan chemistry diorang berlakon.Dan,ramai peminat termasuk aku doakan diorang ni akan ada special relationship sebab both of them are so sweet together.

For more pictures,korang bolehlah pergi ke official instagram @mia.ahmad and @syarulridzwan dan tak lupa juga @nadzimadhwa sebab dia ni suka post behind the scene(bts).Macam-macam video dorang post.Memang boleh pengsan+sengih sorang sorang bila tengok.


Bercakap pasal fenomena,tudung satin yang heroin ni pakai pun memang tengah meletup-letup.Even though seperti yang korang tau tudung ni dah lama dah meletupnya.Cuma,bila pelakon cantik ni pakai and the way dia pakai tak kemek sana sini ,aku pun tak tahulah macam mana dia boleh pakai cantik je memanjang,tu yang menyebabkan tudung satin ni kembali popular.


See,cantik je dia pakai.





Sebenarnyalah kan,kalau orang tu cantik,pakai apa pun cantik maa.


So that's it.Next time,aku harap diorang ni boleh berlakon dalam cerita lain pula and kerap-keraplah berlakon di layar sebab aku rasa lepas habis cerita ni mesti populariti diorang akan meletup-letup macam drama ni juga.




Nah,tengoklah complilation sweet scene both of them ni ek.

Ok,the end.

No comments: