Thursday 26 March 2015

A DATE WITH ITA

by

-23.03.2015-

A day with my gf.Ok,please jangan salah faham.Aku straight ok.So,memandangkan aku kena beli tiket untuk balik khamis ni,maka aku pun ajaklah ita sekali.Kebetulan,dia pun nak beli tiket.Memula,memanglah nak beli tiket je.Tapi,biasalah kan girls,fitrah girls ni kalau dah nampak mall sebelah mata,memang tak akan dapat dipisahkanlah.Walaupun mall kat terminal tu aku dah pernah tawaf,tapi bagi aku lah kan,shopping kat sini best.Tak dapat beli pun cecuci mata pun ok.

Tapi,macam bukan akulah kalau pergi mall tak beli apa-apa.Macam biasa,alasan aku,girls and shopping what do you expect.Nak lagi bila nampak sale+tengah stress sebab research banyak yang kena oter.Memang nilah waktu yang terbaik untuk reward myself dengan usaha yang tak kemana tu.Ditambah pula,external shiba aku telah dideclarekan rosak.Lagi sadis tau tak.Dahlah punya banyak citer aku simpan dalam tu.Maka,dengan semua alasan yang aku kemukakan tadi,bolehlah shopping dengan cik ita tu hah.

Kalau korang nak tau,cik ita ni dah jadi tunang orang.Nak kawen dah pun.Lagipun,bukan senang nak keluar dengan dia ni.Kena buat appointment gitu.Kalau tak kelaut.Mula-mula memanglah aku tak nak shopping,tapi bila tengok ita dah start membeli,plus depan mata kau ada t-shirt yang cantik+beg yang cantik,duit dalam purse pun boleh tergugat.

That's how we end up dengan shopping and habiskan masa 4 jam tawaf satu mall kat terminal tu.Bila balik,memanglah letih,tapi happy ooo dapat shopping and spend day dengan minah ni.


Tetiba aku rasa macam nak cerita macam mana aku kenal ita ni.Waktu tu aku sem 2.Memandangkan aku dapat kolej mawar,coincidentally dia pula satu bilik dengan aku.Like seriously,aku tak pernah pun kenal or nampak dia waktu sem 1.And aku suka kawan dengan dia ni,sebab dia ni sempoi,kelakar,boleh layan kerenah aku yang macam tak padan dengan usia aku ni.Moment paling ingatlah bila dengan dia ni,waktu final exam subjek IR.Punyalah kami bersengkang mata tak tidur satu malam sebab subjek IR tu killer subjek kot.Balik je dari exam tu,terus tidur tak ingat dunia.Bila sem 3 even sama aras pun,dah macam susah nak jumpa dengan dia.Lagipun,aku tak pernah sekelas dengan dia ni.Sem 4 bilik sebelah-sebelah.Memang hari-harilah aku,el,hawa,mel and ita jumpa.Sem 5 je dia tercampak kat aras atas.Tapi,sebab aku selesa berkawan dengan dia ni,kalau final je memang aku menapak kat bilik dia ni.And guess what.This sem kami sume sebilik.Lengkap.Dan,sebab tu jugaklah aku kena tadah telinga dengan dia ni sebab dia suruh aku cari someone cepat-cepat.Aku buat dek jelah,sebab aku rasa aku tak ready and still fefeeling muda.Konon.Hmm,bulan lapan ni di dah na kawen,cepat je kan masa berlalu.Anyway,aku sentiasa doakan kau bahagia dunia akhirat dengan suami kau.Lots a love.

No comments: